שלב 4- לקום מהכיסא

ניתחתם את הסצנה, אתם מכירים היטב את הדמות שלכם, ולמדתם בעל פה.

סיימתם את עבודת השולחן.

הגיע הזמן לקום על הרגליים ולהעמיד את הסצנה לקראת האודישן.



התחילו את הסצנה על פי הניתוח שעשיתם.

עיבדו עם הטקסט, ודאו שאתם עוקבים אחרי הבחירות שלכם.

בצעו את הסצנה מההתחלה ועד הסוף מספר פעמים.


נסו לשנות את הבחירות האוטומטיות, ולהתמודד עם משפטים שלא ברורים לכם.


בידקו את הקול שלכם- האם אתם לוחשים או צועקים מדי?

האם אתם מדברים בטון הנכון להתרחשות בסצנה?

(יש הבדל אם הסצנה מתרחשת במעלית או בתחנת רכבת הומה).


בידקו את קצב הדיבור שלכם- האם אתם מדברים ברור? האם אתם "בולעים" מילים מסויימות, אותיות מסוימות? האם אתם "מתעייפים" בסופי משפטים?

חישבו על קצב הדיבור וטון הדיבור של הדמות. האם היא מדברת מהר? לאט? האם היא מדברת כמוכם? באיזו רמה של עברית היא משתמשת? מה זה אומר עליה?

איך הדמות נראית כשהיא צועקת? מדברת? לוחשת? מה הכי מתאים לסצנה?

עיבדו מול מראה.



הבוחנים שיראו אתכם באודישן, יבחנו את הביצוע שלכם  דרך העיניים שלהם.
כדי להבין איך הם רואים אתכם, אתם צריכים להסתכל על עצמכם.


הביטו בעיניים- האם אתם מאמינים לעצמכם כשאתם משחקים?

האם המבט שלכם ריק ולא ברור או מלא במשמעות שאתם מטעינים לתוך המשפטים?


האם המעברים המשחקיים שלכם ברורים לכם?


כיצד אתם מקשיבים? מה אתם עושים בזמן שהדמות השנייה מדברת? איך אתם עושים את זה? 


דמיינו שאתם בקלוז אפ. רק הפנים שלכם מצולמות. גוונו את המימיקות שלכם ואת המבטים שלכם.


דמיינו שאתם מצולמים בגוף מלא, מכף רגל ועד ראש. שנו את המשחק שלכם בהתאם. הרגישו חופשי לזוז, לשבת, להסתובב בחדר וכן הלאה.


מיצאו את האיזון בין משחק בגוף מלא לבין מימיקות עדינות ומשמעותיות, והכינו את עצמכם לאודישן מכל הזוויות האפשריות.

בתחילת האודישן מומלץ לשאול את המלהקים באיזו זווית אתם מצולמים, ולערוך את ההתאמות שלכם בהתאם.



לסיכום


כשאתם בונים את ההתרחשות הפיזית של הסצנה, היו הבוחנים של עצמכם.

עימדו מול המראה ונסו אפשרויות משחק רבות ככל האפשר, עד שתמצאו את הדרך הנכונה והמעניינת ביותר לשחק את הסצנה.



<<<לתפריט איך להתכונן לאודישן

לשלב הבא>>>



© 2016כל הזכויות שמורות לרותם קינן