טיפים ועצות ליום האודישן

חדר ההמתנה:



שימרו על ריכוז והפנו את תשומת הלב שלכם פנימה, לא החוצה.

בדרך כלל אתם תמצאו את עצמכם בחדר ההמתנה ביחד עם עוד שחקנים, שהגיעו לאודישן בדיוק כמוכם. אחד מהם יתחיל איתכם שיחה כי שיחקתם יחד בהצגת ילדים, אחרת למדה שנתיים מעליכם בסטודיו ואחד ירצה לתת לך פלאייר להצגה. הכל טוב ויפה, אבל אל תשכחו למה באתם. 

דעו את המידה- אל תיתנו לסמול טוק לפגוע לכם בריכוז. 

אודישן איננו מפגש חברתי, הוא כמו ראיון עבודה. צריך לבוא אליו מוכנים ומכוונים.



 

הקדישו זמן לשינון אחרון של השורות שלכם.

בשלב הזה אתם כבר יודעים את הטקסט בעל פה בצורה מושלמת, ורק חוזרים על הדברים כדי לשמור על עצמכם ברמת מתח נכונה.



רושם ראשוני:



היכנסו לחדר בביטחון.
המוח האנושי עורך עשרות החלטות שיפוטיות על אדם תוך שניות מרגע המפגש איתו. ההחלטות השיפוטיות האלה מתבססות על היציבה שלכם, שפת הגוף, טון הדיבור, קצב הנשימה, יצירת קשר עין וכו'.


הציגו את עצמכם בצורה בטוחה. היו מוכנים לספר על הניסיון שלכם בכמה משפטים. הכניסה שלכם לחדר וההצגה העצמית הם כמו כרטיס הביקור שלכם- לא מתנצל ולא מופרך, אלא מציג אתכם בצורה הנכונה ביותר.


הבוחנים:

 

כששחקן נכנס לחדר, הוא חושב שזמן האודישן נתון בידי הבוחנים. זאת טעות.

זמן האודישן הוא שלכם, ואתם יכולים לעשות איתו מה שאתם רוצים, לא משנה אם זה  אודישן של שתי דקות או של שעה- זה הזמן שלכם להראות לבוחנים את האומנות שלכם.

התייחסו אל הבוחנים כקולגות. אתם המוכרים הם הקונים. התייחסו אליהם בכבוד, ותזכו ליחס הזה בחזרה.

 

חדר האודישנים:



רוב האודישנים יתבצעו בחדר אודישנים מיועד לכך או על במה. לא משנה היכן, מיצאו את המקום הטוב ביותר לעמוד בו.



אם זה אודישן מול מצלמה ייתכן שיהיה סימון על הרצפה.
כדאי תמיד לשאול המלהקת או הבוחנים היכן לעמוד בדיוק, וכיצד הם מצלמים אתכם- השאלה הזאת חשובה ויכולה לעזור לכם להתרכז בחלקים הנכונים.

כדאי גם לשאול האם לדבר אל המלהקת או אל המצלמה בזמן הטייק.

אם אתם עושים את הסצנה יחד עם המלהק/ת- דיבקו בבחירות שעשיתם, גם אם המלהקת תקרא את הטקסט בצורה מונוטונית או שונה ממה שדמיינתם. 


אם מדובר בקלוז אפ על הפנים שלכם, כדאי לכם להשתמש במימיקות מגוונות ובתנועות עיניים נכונות.
אם כל גופכם מצולם, היזהרו מלהיות קפואים מדי. הרשו לעצמכם להיות חופשיים יותר לזוז אם צריך- לא תזוזות גדולות מדי כדי לא לצאת מהפריים של המצלמה, אבל שלא ירגישו שאתם מפחדים לעשות תנועה.

אם מדובר באודישן לבמה, ללא מצלמה, מיצאו מקום שבו אתם מרגישים בנוח מול הבוחנים- לא קרוב מדי ולא רחוק מדי, מקום שיאפשר להראות את כל הגוף שלכם אבל עדין להבחין בתנועות פנים ומימיקות עדינות יותר.


במידה וישנה תאורה בחדר, הקפידו לעמוד באור. כשאתם מרגישים את הפנסים מסנוורים אתכם- אתם במקום הנכון.



הטיפים הקטנים האלה יכולים לעשות הבדל גדול מאוד באודישן שלכם.

עם כל מה שהחלטתם והכנתם- היו גמישים לשינויים על פי מה שקורה באודישן עצמו.

היו מוכנים, וצפו להפתעות.



<<<לתפריט איך להתכונן לאודישן

לעמוד הבית>>>

מונולוג, מונולוגים, אודישן, אודישנים, בית ספר למשחק, בית צבי, ניסן נתיב, יורם לוינשטיין, סמינר הקיבוצים, מורה למשחק, ציפורלה, הכנה לאודישן, קולנוע, תאטרון, במה, הצגה, אימפרו, ניצבים, חוג משחק, סטודיו למשחק, אומנויות הבמה, שחקן, שחקנית, שחקנים, דמות, בעל פה

© 2016כל הזכויות שמורות לרותם קינן